-
SOUSTŘEDĚNÍ dítěte: ztrácí-li dítě zájem o téma, pokuste se list dokončit, dítě ale nenuťte. Pokud nezabere snaha s motivací, upusťte od dalšího kreslení a zůstaňte u vyprávění, případně pouštění vhodných pohádek přes internet či jiné elektronické nosiče, jejichž inspiraci najdete na každém stránce v Metodickém průvodci pro daný list.
-
U menších dětí více využívejte možnosti při cvičeních přecházet na uvolněné domalování obrázků dle jeho vlastní fantazie po celé stránce, avšak nikoliv přes již namalované věci. Nenechte nikdy dítě v emocích poškrtat svou vlastní práci. Pro lepší navedení spolupráce......... v Metodickém Průvodci.
-
VZTAH při výuce: Při cvičení dítě nikdy nekáráme ani nekritizujeme. Nepoužíváme konstatování běžná v rodinách, jako jsou věty „
Ty jsi celý strejda, nic nedoděláš dokonce“, „Co z tebe bude, neděláš, co máš“, „Jak to můžeš udělat tak špatně“ , „Jak Tě to mohlo napadnout, tak ošklivě to vymalovat“, „Ty jsi šmoula, nikdy se to nenaučíš.“ „Jestli to nebudeš umět, žádná holka/kluk si Tě nevezme“ apod. Naopak děti podporujeme slovně a nabízíme jim spolupráci:
.....v Metodickém Průvodci.
Výsledky práce dítěte ZÁSADNĚ NEPOROVNÁVÁME s jinými dětmi nebo členy rodiny! Každé dítě se rozvíjí zcela individuálně.
|
-
V případech, že se cvičení nedaří, ................... v Metodickém Průvodci.
PAMATUJME, že každé dítě je naprosto unikátní a každé dozrává psychicky i svalově v jiném časovém horizontu.
|
-
ROZHOVOR: Ptáme se tematicky na barvu pastelek, případně pokud dítě vidí obrázek jinak, .................... v Metodickém Průvodci.
-
NEVYRUŠUJTE.................. v Metodickém Průvodci
-
Každá činnost počátečního psaní u dětí by měla být .......... v Metodickém Průvodci.
-
HUDBA: Podporujte v dítěti naslouchání různých ŽÁNRŮ hudby: Retro „Stonožku“, zpěvná 60.léta/ „Mám malý stan“, Včelku Máju/Karel Gott, české/moravské/slovenské lidové písně, jazzové písně minulého století, písničky Ivana Mládka/Banjo Band, na uklidnění J. S. Bach, recitály jednotlivých hudebních nástrojů. Ideálně, když dítě přivedete v tomto věku k jakémukoli hudebnímu nástroji ......... přímé linky v Metodickém Průvodci
-
ROZVOJ ŘEČI dítěte: ........................v Metodickém Průvodci.
.
.
.
A JEŠTĚ MNOHEM VÍCE A HLAVNĚ - ZÁBAVNĚJŠÍ I PRO VÁS
======================================================================